Remirez kontseilariak, EH Bilduren eskariz parlamentuan egindako agerraldian, adierazi duenez, «dauzkagun datuen arabera, errepideko obrak eta Frantziako murrizketak ez dira arazo larriak». «Nafarroako Gobernuak N-121-A errepideko ezbehar-kopurua murriztea eta segurtasuna hobetzea da gobernuaren lehentasuna» eta, horri dagokionez, hartu dituzten hainbat neurri aipatu zituen: «aurreratzeko debekua, lerro jarraitu bikoitza pintatzea, radarrak, bide-zoruak hobetzea, eta, batez ere, hainbat urtez geldirik egon ondotik, N-121-A errepidea 2+1 bide bihurtzen hasi gara».
Ildo horretan, «errepide horretan zein bertze bide baliokide batzuetan ibilgailu astunen trafikoa arautzeko eta, hala badagokio, mugatzeko, neurri horiek justifikatuta egon behar dira, eta lortu nahi den helbururako egokienak direla egiaztatzen duten ikerketetan oinarrituta». N-121-A errepideak «trafiko handia eta astuna» duela onartu badu ere, «Foruzaingoak egindako hainbat txostenek ez dute uzten ibilgailu astunaren presentzia errepideko istripuekin zuzenean lotzen».
EH Bilduren ustez «aldi baterako desbideraketa justifikatuta dago»
Parlamentuko taldeen txandan, EH Bilduko Adolfo Araizek bat egin du Foru Gobernuak N-121-A errepidean abiarazitako zenbait ekintzarekin, baina ez da ados agertu trafiko astunaren desbideratzeari dagokionez. Bere ustez, N-121-A errepidean trafiko astunaren murrizketak «aldi baterako justifikatzen dituzten elementuak eta egoerak egon daitezke», eta «arazoak etengabeak eta asteburu guztietan» direla ohartarazi du. «Kasu honetan ez du balio segurtasun juridikoan ezkutatzeak, uste dugulako elementu horiek ematen direla zirkulazioa desbideratzeko, eta, batez ere, asteburuko arazoagatik», gaineratu zuen.
Geroa Baiko Blanca Regulezek defendatu duenez, «2+1 errepidea egokitzeko eta tunelak egokitzeko lanek irauten duten bitartean, ibilgailu astunen nazioarteko pasabidea murrizteko bide hori aztertu behar da». Bere ustez, «zonalderako beharrezkoa den neurria izan daiteke, zonalde horretako herritarren eskaerei erantzunez», eta «horrelako murrizketen berme judiziala dugu», azpimarratu zuen. «Ibilgailu astunen murrizketei dagokienez, Gobernuak aldi baterako jarduera bat aztertu behar du bide horretan», azpimarratu zuen.
Podemoseko Ainhoa Aznárezek adierazi duenez, «bazen garaia N-121-A errepiderako hartu diren neurriak hartzeko», eta gaineratu du Gobernuak «duela urte askotik datorren egoera bat aurkitu duela eta konponbide bat ematen ari dela, gaiaren inguruan gutunak hartuta». «Eskua luzatuta, aspalditik trabatuta gaituen horri irtenbidea emateko».
Bertzalde, Isabel Olabe Navarra Sumako parlamentariaren ustez, «nahasgarriak» dira Gobernuko kideen artean trafikoa bide horretatik desbideratzeko dauden «inkoherentziak», eta hori da «logistika eta garraio enpresek Nafarroan konfiantza izateko egoerarik okerrena» ekartzen du horrek. «Planteamenduetan koherentzia behar da», zioen Navarra Sumako ordezkariak, eta N-121-A errepidetik «trafiko astuna desbideratzea baino irtenbide eraginkorragoak» daudela gaineratu du. Gainera, 2+1 errepidea beharrean, errepide hori autobia bihurtzea defendatu du.