Izan ere, Lurralde Kohesiorako kontseilariak, berak eskatuta hitz egin zuen Parlamentuan. Tunelak bitan banatuta edo noranzko bakarrekoak bihurtuta «bakarrik izanen direla seguruak» adierazi zuen, eta gogora ekarri zuen 2015eko azterketa batek Belateko tunelari 3,6ko arrisku-indizea eman ziola eta 2,3koa Almandozkoari, Europar Batasunak ezartzen dituen indizeetatik arras gora. Zirizak aipatzen duen azterketa horren arabera, gainera, kamioien trafiko astuna desbideratzeak ez omen du «segurtasun-arazoa konponduko», eta bi kasuetan «noranzko bakarreko zirkulazioa» proposatzen omen du.
Behin betiko konponbiderako beharrezkoak diren obrak egiten diren bitartean, Zirizak adierazi du lehenik bertze obra batzuk eginen direla, hala nola aireztapen-sistema berritzea. Horri esker, sutea gertatuz gero, tunelen barneko keak atera ahal izanen dituzte.
Parlamentuko taldeen iritziak
Navarra Sumako Isabel Olabek adierazi zuenez N-121-A errepidea 2+1 gisa eta Belateko eta Almandozko tunel berriak, hiru proiektu desberdin balira bezala planteatzea «abiapuntu txarra» da. «Aukeraren zentzuak adierazten du tunelak bikoiztean kontuan hartu behar dela kanpoko obren proportzionaltasuna», eta ukatu zuen tuneletako segurtasunaz hitz egin daitekeenik kanpoan gertatzen denarekin lotu gabe; izan ere, N-121-A «segurua» izanen da «ahalmen handiko autobia bat egiten» bada.
PSNko Jorge Agirrek azpimarratu duenez, tunelen egoerak ez du Europako zuzentaraua betetzen, eta, horregatik, konponbidea eman behar zaie «bikoiztuta, PSNk guztiz bat egiten baitu horrekin», eta, aldi berean, Navarra Sumaren «demagoga» kritikatu zuen, N-121-A errepiderako 2+1 bihurtzearen aldeko apustua egin baitzuen hauteskundeetan eta, orain, Nafarroako Gobernuak hori eginen duela erran duenean, Navarra Sumak 2+2 bat eskatu duelako.
Geroa Baiko Pablo Azconak erran zuen ez «argi dagoela da ez dugula Europako zuzentaraua betetzen, eta argi dagoela inbertsio handia egin behar dela tunelak bikoizteko» (100 milioi euro inguru), 170 N-121-A errepidearen obra gehituz gero. Obra hori ez dago aurrekontuaren «eskura», baina «aurrera egiten ari da» hainbat fasetan jarduteko.
EH Bilduko Adolfo Araizek nabarmendu duenez, nazioarteko kamioien trafiko astunik gabe ere, «tunelen segurtasuna arriskuan egonen litzateke», eta «behin betiko» konponbide bat bilatu behar zaio. Hori dela eta, EH Bilduk N-121-A errepideko obrak irauten duten bitartean trafiko astuna desbideratzea planteatzen du, eta kritiko agertu zen iraganean UPNk ez zuelako deus ere egin.
Podemoseko Ainhoa Aznárezek ere zalantzan jarri zuen UPNren «demagogia eta inkoherentzia», 2004tik 2015era «deus ez» zuelako egin, eta orain ez datorrelako bat bilatu diren konponbideekin. Podemosek tunelen segurtasuna areagotzeko, Europako zigorrak saihesteko eta lurralde-kohesioa hobetzeko babestu egiten dut Belateko eta Almandozko tunelen bikoizketa.