Ostalaritzako lokaletan tratu onak balioesteko kanpaina abiatu dute Baztan-Bidasoan

Ttipi-Ttapa 2024ko uzt. 20a, 11:00

Baztan-Bidasoa Turismo Elkarteak sustatu du ‘Kaixo eta mila esker’ ekimena, eskualdeko zenbait erakunderen eta ANAPEH elkartearen babesarekin

Baztan-Bidasoko ostalariek ahotsa goratu eta sektorean errespetua eta jarrera ona sustatzeko ‘Kaixo eta mila esker’ kanpaina jarri dute abian. Eskualdean atzeman den arazoa ikustaraztea da helburua, eta bizikidetzan eta berdintasunean aitzinera egitea; alegia, ostalaritzako langileekiko gertatzen diren errespetu faltak, liskar sexistak, homofoboak, klasistak eta arrazistak salatzea eta baztertzea. Ekimenak Baztan-BIdasoa Turismo Elkarteak sustatu du, eskualdeko zenbait erakunderen eta ANAPEH elkartearen babesarekin.

Kaixo eta mila esker ekimenak Baztan-Bidasoa Turismo Elkarteko hainbat establezimenduren aldetik jasotako kezkak eta kexak ditu abiapuntu: ostalaritzan gertatzen diren errespetu faltekin nazkatuta bezain kezkatuta baitaude ostalariak. Jarrera horiek normaltzeko joera dagoen arren, ezin dira, inolaz ere, onartu. Hori dela eta, ostalariek ahotsa goratzea erabaki dute guztion erantzukizuna den arazoa mahai gainean jartzeko.

Kaixo eta mila esker kanpainaren helburua, gutxienez agurtzea eta eskerrak ematea da, tratu onen ikuspuntutik oinarrizko heziketaren printzipioa aintzat hartuta.

Kanpaina babesten duten elkarte eta erakunde publikoek, agurtzea oinarrizkoa dela deritzote, gerora arazo larriagoei aurre egiteko. Pertsona guztiek ulertu beharko lukete guri zerbitzuak eskaintzen ari diren pertsonak, izan zerbitzariak, izan sukaldariak zein harreragileak, lanbidearen gainetik pertsonak direla, eta bertzeok bezala, errespetua merezi dutela.

Normala al da establezimendu batean agurtu gabe sartzea? Normala izanen zen hori saltoki, bulego edo beste edozein lekutan? Ostalaritzan «normaltzat» jotzen da agurtu gabe bi kafe eskatzea; edo “Aizu!” oihukatuz zerbitzariari kontsumizioa eskatzea. Hori, ordea, ez da bertze sektoreetan gertatzen, eta ostalaritzan ere ezin da jarrera hori normalizatu.Ez hori, eta are gutxiago errespetu falta larriagoak, hala nola iruzkin arrazista, homofobo eta matxistak.

 

Eragile aktiboak

Turismo-denboraldian, zubi-egunetan, Eguberrietan, udan edo Aste Santuan, arazoa areagotu egiten da, baina kanpaina babesten duten eragileek herritar guztiak ekintzara deitu nahi dituzte, jarrera horiek turistekin zein tokiko herritarrekin zerikusia baitute. Sasoi berezietan arazoa areagotu egiten den arren, aipatutako jarrerak urte guztian zehar gertatzen dira.

Kanpaina, oinarrizkotik abiatzen da, baina sakonera jo nahi du, eta ostalaritzako lokaletan bereziki gertatzen diren errespetu faltak, jokabide sexistak, homofoboak, klasistak eta arrazistak eten.

Arazoa, baina, ez da soilik gure eskualdean gertatzen, hartara ekimenarekin bat egiten duten erakundeek, aurrerantzean Nafarroako ostalaritzan urratsak abiatzeko asmoa adierazi dute.

 

‘Kaixo eta mila esker’ ekimenari atxikitako establezimenduak eta erakundeak

  1. Urgain jatetxea
  2. Hostal Ansonea
  3. Lixoia ostatua
  4. Pablo Enea
  5. Tresanea
  6. Elortxuri jatetxea
  7. Dolaetxea
  8. Irigoieneko Benta
  9. Larraldea sagardotegia
  10. Olari jatetxea
  11. Pixtu ostatua
  12. Pizzeria Gloria
  13. Gaztelu Herriko Ostatua
  14. Bereko Benta
  15. Eskisaroi
  16. Hostal Ezkurra
  17. Malkorra goxotegia
  18. Hiru Ostatua
  19. Elbeteko Posada
  20. Donamariako Benta
  21. Burlada jatetxea
  22. Bortzirietako Mankomunitatea
  23. Malerrekako Mankomunitatea
  24. Baztango Udala
  25. Urdazubiko Udala
  26. Zugarramurdiko Udala
  27. Baztan-Bidasoa Turismo Elkartea

Publizitatea eta erakundeen dirulaguntzak ez dira nahikoa TTIPI-TTAPAren eta ERRAN.EUSen etorkizuna bermatzeko, eta zu bezalako irakurleen babesa behar dugu aitzinera egiteko.


Egin TTIPI-TTAPAren lagun