Auzitegi Gorenak (Guardia Zibilaren JUCIL elkarteak eskatuta) «Trafikoaren arloko eskumenak Nafarroako Gobernuari eskualdatzea» erabaki zuen Errege Dekretua baliogabetu izanak suebakian zulo bat agertzea irudikatzen du, Nafarroako erregimen pribatiboaren blindaje juridikoa, eta agerian geratzen dira haren zehaztasun ezak eta Espainiako Estatuko egitura fiskal eta juridikoetan oker integratuta daudela.
Hala, epai horretan, Gorenak argudiatzen du «eskumena ez dagoela aitortuta LORAFNAn, ez eta Eskubide Historikoetan ere», eta hori Auzitegi Gorenaren zilipurdi juridikoa izanen da, 2018ko epaia baliogabetu baitzuen, non aitortu baitzuen «Trafikoa eta Bide Segurtasuna Nafarroaren eskumen historikoa zela», eta horrek berretsi egin du Nafarroako foru autogobernuaren fosilizazio progresiboa.
Nafarroako autogobernua arautzen duen LORAFNA legeak 49.3 artikuluan dioenez, «trafiko eta zirkulazioari dagokion guztian, Nafarroak oso-osorik gordeko ditu gaur egun dituen ahalmen eta eskumenak».
Hala ere, Auzitegi Gorenaren epaiaren arabera, «Foruzaingoak NFEBHLO aldarrikatzean soilik zituen Guardia Zibilaren mendeko funtzioak, eta ez alderantziz, eta, beraz, Trafikoaren arloko eskumen osoak bereganatzeko, beharrezkoa da LORAFNA aldatzea edo Konstituzioaren 150.2 artikuluko lege organiko bat egitea».
Ondorioz, Auzitegi Gorenak foru autogobernuaren aurka egindako gurutzada saihesteko eta Nafarroako erregimen pribatiboaren blindaje juridikoa babesteko, Nafarroako Gobernua Parlamentuan LORAFNAren erreforma bat onartzeko dilema batean murgilduta egonen litzateke (UPN ere inplikatuko luke eta Nafarroako subiranotasuna berandu berrestea ekarriko luke) edo Kontraforuaren legezko tresna fosilizatua aplikatu, «Gobernu zentralak edo Justizia Auzitegiek ustez egindako foru, lege, ordenantza, erabilera, frankizia, salbuespen, askatasun eta pribilegioei eragiten dieten arau-hausteen aurrean».
Germán Gorraiz López - Analista