NafarPresek antolatutako Tokiko Prentsa II. Jardunaldietan parte hartu du TTIPI-TTAPAk

Ttipi-Ttapa 2023ko urr. 17a, 07:00

NafarPres Nafarroako Tokiko Prentsaren Elkarteak Iruñean antolatutako Tokiko Prentsa II. Jardunaldiak egin zituzten urriaren 16an. NafarPres elkartea 2006. urtean sortu zen; Nafarroa osoko bederatzi toki hedabide biltzen ditu, hau da, Plaza Nueva, La Voz de la Merindad, TTIPI-TTAPA, Guaixe, Mendixut, Txantrean Auzolan, Mailope eta Izarbeibar nahiz Lizarraldeako Entreto2-Auzolan aldizkariak. Eta hedabide hauek Sakana, Baztan, Bertizarana, Bortziriak, Malerreka, Leitzaldea, Urumealdea, Xareta, Erdi Aldea, Nafarroako Pirinioak, Txantrea, Izarbeibar, Lizarraldea, Nafarroako Erribera, Araitz, Betelu, Lekunberri eta Larraun eremuetako informazioa ematen dute.

Sektorearen etorkizuneko erronkak aztertu zituen eta tokiko prentsa aldarrikatu zuten «lurralde kohesioa hobetzeko motor gisa»

«Komunikaziorik gabe, ez dago Komunitaterik. Tokiko prentsa izaten da komunitateak suspertu ohi dituen itsasgarria. Toki prentsarik gabe ez genuke boluntariotza erakarriko; tokiko prentsarik gabe ez legoke tokiko negoziorik; eta tokiko prentsarik gabe ez legoke auzotasunik», nabarmendu zuen Felix Tabernak, Nafarroako Gobernuko lehen lehendakariordeak eta Lehendakaritzako eta Berdintasuneko kontseilariak, irekiera ekitaldian.. 

Tabernak aipatu zuenez, gezurren eta fake news izendatuen garaietan, tokiko kazetaritzak egiatasunaren «bermea» litzatekeen «kilometro zeroko informazioa» ekartzen digu. «Zalantzazko garaien eta egonkortasunik gabeko bizitzen mundu batean aurkitzen gara. Gizakiak konfiantzaren beharra du; irakurtzen duenarekiko konfiantza, gobernatzen duenarekiko konfiantza, bere auzokidearekiko konfiantza. Eta konfiantza agerikoa izan behar da, ukigarria bailitzan. Eta zuek, zuen kontakizunarekin konfiantza dakarkizue. Herrialdea eraikitzen laguntzen diguzue eta azken finean, herritarrak izaten laguntzen diguzue», erran zuen Tabernak.

Tokiko prentsak «egiatasunaren bermea eta kilometro zeroko informazioa» ematen duela nabarmendu zuen Felix Taberna lehendakariordeak aurkezpenean.

Gainera, toki hedabide, eskualde, herri eta auzoak «bizirik mantentzeko» eginiko bere ekarpenagatik, despopulazioaren aurkako borroka politiketan betetzen duten zeregin garrantzitsua berretsi zuen. «Tokiko komunikazio hedabide baten desagerpena ondoko despopulazio arazo baterako alerta goiztiar bat da. Eskualde batek bere gainbehera demografikoari ekiten dionean, bere enpresa eta asoziazio ehunaren desagerpenarekin batera, ohikoa izaten da halaber bere egunkaria, bere aldizkaria edo tokiko irrati-etxea desagertzen ikustea». 

 

Etorkizuneko erronkak: digitalizazioa eta Adimen Artifiziala

Asteleheneko jardunaldia, Nafarroako toki prentsari ikusgarritasuna emateko eta horrez gain sektoreko profesionalek bere etorkizuneko erronkak aztertze aldera topagune bat izan dezaten sustatu zen. Saioak toki hedabideetako, eskualdeko prentsako, inprimatua nahiz digitala, hala nola komunikazio-agentzietako profesionalen, sare sozialetako kontuen eta Komunikazioko ikasleen presentzia izan zuen.

Civican entzunaretoan ospatutako irekitze-ekitaldira bertaratu ziren Komunikazioaren eta Proiekzio Instituzionalaren zuzendari nagusi Miguel Moreno; Euskarabideako zuzendari gerente Javier Arakama; hala nola Nafarroako Toki Prentsaren Nafarpres Elkarteko lehendakari Sandra Goldaraz. Inaugurazioaren ondoren, Imeanticipa enpresa nafarrak eginiko Nafarroako tokiko prentsaren gaineko lehenengo azterketa aurkeztu zuen, zeinen ondorioak oinarri gisa baliatu diren toki prentsaren egungo eta etorkizuneko erronken gaineko eztabaidarako, horien artean nabarmentzekoak izanik digitalizazioa eta Adimen Artifizialaren tresna berrien aprobetxamendua.

 

Txostenak eta tailerrak

Jardunaldian aurreikusitako lehenengo txostena Zaragozako Unibertsitatean Ekonomia Aplikatuko irakaslea den Luis Antonio Saez Perezek eskaini zuen, Hedabideak landa-garapenean. Birdefinitzen ari diren harremanak izanik aztergai. Segidan, kazetari mugikor hala nola MoJo Trainer-eko multimedia edukien ekoizle Ana Lopez Jimenezek hitzaldi bat eskaini zuen, Mugikorra toki informazioa egiteko tresna bezala goiburupan, zeinetan hausnarketa bat egin zuen komunikazio mota berriak artikulatzeko aldaketa teknologikoen nahiz horien aukeren gainean. 

Arratsaldean segida izan zuten jardunaldiek tailer praktikoekin. Lehenengoa, Adimen Artifiziala eta hau nola aplikatu edukien sorreran izenarekin, Enpresa Ikasketetan diplomatua eta Bartzelonako Enpresa Administrazio Eskolatik (EAE) Marketinean eta MBAn espezializatutako hala nola online MarfiCom online marketin eta komunikazio agentziaren ko-fundatzaile Joan Martinezen eskutik egin zen.

Jardunaldia tailer programatuen Nafarpres aldizkari inprimatuen diseinuaren analisia eta maketazioa izendatutako bigarrenarekin bukatu zen; horietan zehar, Iñaki Iturbe diseinatzaile grafikoak elkarte honi dagozkion argitalpenak aztertu zituen.  

Publizitatea eta erakundeen dirulaguntzak ez dira nahikoa TTIPI-TTAPAren eta ERRAN.EUSen etorkizuna bermatzeko, eta zu bezalako irakurleen babesa behar dugu aitzinera egiteko.


Egin TTIPI-TTAPAren lagun