Zer egin behar da oporretako hegaldian maleta galdu edo hondatuz gero?

Ttipi-Ttapa 2023ko uzt. 25a, 08:00
  • Aireportutik atera baino lehen ekipajearen irregulartasun partea betetzea gomendatzen du Irache Kontsumitzaileen Elkarteak.
  • Komenigarria da galdutako edo hondatutako maleta bakoitzeko irregulartasun parte bat betetzea, eta ez elkarrekin egitea, nahiz eta taldean bidaiatu.
Bidaiaria helmugako aireportuko ekipaje-zintan zain dago, gainerako bidaiariak maletak hartzen ari dira, baina berea ez da agertzen. Bertze batzuetan maleta garaiz agertzen da, baina hondatuta, kolpatua edota josturak eta itxiturak hondatuak dituela.
 
Arazo hauek urte osoan gertatzen badira ere, bereziki arruntak dira udan, oporretako joan-etorriak direla eta. Garraiobide guztietan gertatzen dira, baina Irachera iristen diren gehienak hegaldietan gertatzen dira.
 
Erreklamazioa bete aireportutik atera baino lehen
Lehenengo gauza, aireportutik atera baino lehen, norbere hegazkin konpainiaren mostradorea bilatzea da (edo hura ordezkatzen duen konpainiarena), eta hantxe bertan Ekipajearen Irregulartasunaren Partea betetzea. Eskatu kopia bat. Dokumentu hori nahitaezkoa da erreklamazioa tramitatzeko. Erreklamaziorik ez bada egiten, konpainiak pentsa dezake ekipajea garaiz eta egoera onean entregatu dela,
 
Erreklamazio dokumentu bat egin galdutako edo hondatutako maleta bakoitzeko
Komenigarria da galdutako edo hondatutako maleta bakoitzeko erreklamazio dokumentu bat betetzea, eta ez elkarrekin egitea, nahiz eta taldean bidaiatu. Kasu batzuetan, konpainia egoera horretaz baliatu da kalte-ordain bakarra ordaintzeko, nahiz eta familia baten edo elkarrekin bidaiatzen zuten lagun batzuen maletak izan.
 
7 egun kalteak erreklamatzeko, eta 21 egun atzerapenak erreklamatzeko
Erreklamazioa aurkezten denetik aitzinera, epe mugatuak daude dagokion erreklamazioa egiteko –Erreklamazio Partea eranstea komeni da– hegazkin konpainiari.

Maletan kalterik izanez gero, bidaiariak zazpi egun baino ez ditu, maleta jasotzen duenetik, hegazkin konpainiari erreklamazioa egiteko. Beti komeni da kalteak argazkiekin egiaztatzea, ahal bada.

Atzerapena izan baldin bada, hogeita bat egun dituzu ekipajea bildu ondotik. Epe horretan maleta agertu ez bada, galdutzat emanen da. Azken kasu horretan, ez dago epe zehatzik ezarrita, baina komeni da erreklamazioa lehenbailehen egitea.

Erantzunik ez badago, hegazkina iritsi zenetik bi urte dituzu zure eskubideak judizialki erreklamatzeko. Zure bidaiak konexio bat badu eta hegazkin konpainia batekin baino gehiagorekin hegan egiten badu, konpainiek elkartasunez erantzun behar dute.
 
Irachek uste du beharrezkoa dela erreklamazio epeak luzatzea
Zalantzarik gabe, erreklamazio epe horiek ez dira nahikoak, eta hala adierazi du Irachek, kontsumitzaileen eskubideen babesa bermatzeko luzapena eskatu baitu. Batzuetan, kaltetuak bere maletetan atzerapena edo kaltea erreklamatu nahi duenean oporretatik bueltan, konpainiek uko egiten diote erreklamazioari, araudiak ezartzen duen denbora muga gainditzeagatik.

Garrantzitsua da erreklamazio guztiak idatziz eta modu frogagarrian –posta ziurtatua hartu-agiriarekin, burofaxarekin...– egitea, egin zirela frogatu ahal izateko behartuz gero.
 
Erosketen frogagiriak gorde, maletan izandako kalteen argazkiak atera
Maletan kalteak izanez gero, argazkiekin dokumentatzea da hoberena. Ekipajea atzeratzen edo galtzen denean, arrunt garrantzitsua da kontsumitzaileak ekipajea ez edukitzeagatik erosi behar izan dituen arropa edo gauzak ordaindu izanaren egiaztagiriak gordetzea.
 
Gehieneko kalte ordainaren muga
Montrealgo Hitzarmenak garraiolariaren gehienezko erantzukizuna 1.288 Igorpen Eskubide Berezietara mugatzen du, gaur egun 1.400 euro baino gehixeago izanen liratekeenak.

Bidaiariak uste badu muga horrek ez duela bere ekipajearen balioa estaltzen edo balio bereziko objektuak daramatzala eta horiek ziurtatu nahi baditu, balioadierazpen berezi bat egin dezake bidaiatu baino lehen, baina horrek gehigarri bat ordaintzea ekarriko dio.
 
Kontsultatu baimendutako pisua eta neurriak
Pertsona batzuk haserre joaten dira Irache kontsumitzaileen elkartera, maletak fakturatzean gehiago ordaindu behar izan dutelako, batzuetan berrogei eurotik gorako gainkostuekin.

Horrelakoetan gomendagarria da hegazkin txartel bat erosi baino lehen konpainiarekin kontsultatzea fardel kopuruaren muga zehatzak, neurriak eta ekipajeetarako aplikatzen dituzten gehienezko pisuak. Konpainia batzuk eraman daitezkeen eta txartelaren prezioan sartuta dauden maleten kopuruak mugatu dituzte. Hainbat ekipajek eskuko ekipajea –neurri batzuk ere baditu– eta eramaten den bertze edozein maletak berrogei euro edo gehiagoko gainkostua izan dezake.

Aireportura joan baino lehen, eskuko ekipajean debekatutako edo mugatutako artikulurik ez daramagula aztertzea komeni da. Aenaren webgunean kontsulta daitezke murrizketa horiek.
 
Arriskuak murrizteko aholku batzuk
  • Ziurtatu hegazkin konpainiak fakturatutako eta txartelaren prezioan sartutako ekipaje gisa onartzen dituen fardelen kopurua eta neurriak.
  • Garaiz fakturatu ekipajea. Fakturatzeko azken unean iristeak kudeaketa akatsak izateko aukerak handitzen ditu.
  • Gorde baliozko objektuak eskuko bagajean.
  • Jarri bereizgarriren bat maletan, antzeko maletetatik bereizten laguntzeko.
  • Atera argazki bat fakturatu aitzinetik.
  • Baliteke komeni izatea maletan giltzarrapo bat jartzea.
  • Egiaztatu dena ongi dagoela maleta biltzen duzunean.
  • Gorde uneoro zure maletaren kodea.
 
 

Publizitatea eta erakundeen dirulaguntzak ez dira nahikoa TTIPI-TTAPAren eta ERRAN.EUSen etorkizuna bermatzeko, eta zu bezalako irakurleen babesa behar dugu aitzinera egiteko.


Egin TTIPI-TTAPAren lagun