Hondarreko 25 urteetan 180 hildako baino gehiago
EH Bilduk, mozioa aurkeztearekin batera, Errioxako eta Kataluniako zenbait errepidetan (N-II, N-232, N-240 eta N-340) desbideratzeak egin direla azaldu zuen. Horrekin batera, «N-121-A errepidea Nafarroan heriotza-tasarik handiena duen errepidea dela» argudiatu zuen, eta «ez dagoela nazioarteko garraio astunak jasateko errepide bezala diseinatua».
Errandakoaren adierazle gisa, EH Bilduk honako datu hauek ageriko egin zituen: «2002an batez bertze 950 kamioi pasatzen ziren eta gaur den egunean 3.000tik goiti dira». Hori baino «larriagoa» iruditzen zaie «denbora eta epe berean» A-15eko datuek izan duten beherakada: «noranzko bakarreko errepidea izanda ere, 2.500 kamioietatik 1.400 izatera pasatu dira». Bertzalde, matrikulen arabera, txandaka pasatzea arautu zelarik «arrisku jaitsiera agerian gelditu zela» nabarmendu du EH Bilduk.
Bertako garraiolariak «normaltasunez»
Eskualdeko garraiolariek «normaltasunez» lan egiteko aukera dutela ere gaineratu dute: «inguruko hainbat enpresendako irteera eta helmuga tokia izaki, neurri hauek hartuta ere hauen erabilera bermatua geldituko litzateke».